Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Engelli Sporcu Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

SWOT Analizi

KURUM SWOT ANALİZİ

Araştırma Merkezimiz; alanında öncü olmanın yanı sıra bilimsel araştırma temelinde geleceğe yön veren; bilimsel araştırma, odaklı bir merkezdir. Farklı bölümlerdeki araştırmacı potansiyelinin nitelik ve niceliği, deneyimli ve engelli sporun içinden gelen akademik personeller, sporcu sağlığı, sporda performans vb. uygulama ve ölçüm merkezi ile araştırma odaklı çalışmaları yürütmektedir. Ulusal ve uluslararası bir araştırma üniversitesi vizyonuyla; nicelikli ve nitelikli akademisyenlerin ve araştırmacıların bilimsel etkinlikleri gerçekleştirmelerine ve mesleki ve kişisel gelişimlerinin sürdürülmesine olanak sağlamaktadır. Bu çerçevede araştırmacı insan kaynağının geliştirilmesi ve/veya iyileştirilmesi için çok yönlü politikalar yürütülmekte, çeşitli paydaşlarla iş birliği yoluna gidilmekte ve hayata geçirilmektedir.

Araştırma Merkezimiz, sistemini bilimsel araştırma, yenilikçi ve girişimci alanlarındaki mevcut başarısını arttırmak yönünde kullanmaktadır. Engelli sporcular için yaşam boyu spor ilkesinden yarışmacı sporcu eğitimine spor uygulamaları, atletik performans ölçüm ve takibi, müsabaka istatistiği, antrenman bilimi, yetenek seçimi, sağlıklı yaşam alışkanlıkları gibi pek çok alanda çalışmalarına devam etmektedir.

Araştırma merkezimizde bu çerçevede engelli spor biliminin güncel ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yeni stratejiler gerçekleştirmektedir. Spor bilimlerinde eğitim öğretim ve araştırma faaliyetleri sosyo-ekonomik gelişmeye paralel olarak toplumun ve spor sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda değişmiştir. Merkezimiz de bu çerçevede toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yeni stratejiler geliştirilmektedir. Bu süreçte;

a) Merkezin uygulama alanında, Üniversitenin bulunduğu bölgede spor bilimleri konusunda eğitim vermek, konuyla ilgili araştırma projeleri hazırlamak, yönlendirmek ve araştırma yapmak isteyenlere bilimsel kaynak sağlamak.

b) Engelli sporcuların sportif performansı geliştirmeye yönelik, amatör ve profesyonel sporcular üzerine araştırmalar yapmak, her yaş grubu için fiziksel aktivite programları düzenlemek ve önermek.

c) Üniversitenin bulunduğu bölge başta olmak üzere Türkiye genelinde, engelli bireyleri sportif yetenek seçimi taraması yapmak ve branşlara yönlendirmek.

d) Engelli sporcuların spor yaralanmalarının önlenmesinde koruyucu sağlık hizmeti sunmak, yaralanmış engelli sporcular başta olmak üzere rehabilitasyon programları hazırlamak ve uygulamak.

e) Engelli sporcular ile ilgili konferans, sempozyum, seminerler ve kongreler düzenleyerek engelli spor bilimleri konusunda yayın faaliyetlerinde bulunmak.

f) Engelli spor bilimleri konusunda yurt dışındaki ilgili kuruluşlarla işbirliği yaparak bilgi alışverişi ve eleman yetiştirmede koordinasyonu sağlamak.

g) Engelli sporcular alanında ilgili ulusal ve uluslararası alanda bilimsel araştırma, inceleme, analiz ve değerlendirmeler yapmaktır.

Araştırma Merkezimiz, eğitim, öğretim ve yönetim faaliyetleri değişik açılardan incelenerek üniversitemizin kurumsal hedefleri doğrultusunda kuvvetli yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri değerlendirilmiştir. Değerlendirme;

•          Kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerin uyumluluğu,

•          Kurumsal kalite politikası ve önceden belirlenen stratejik hedefler,

•          Eğitim-öğretim faaliyetleri,

•          Etkin bir kariyer planlamasının yapılandırılması,

•          Öğrenci/akademisyen iletişimi,

•          Akademik, idari ve destek birimleri kapsamında yapılmıştır.

 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Engelli Sporcular Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESEUAM) ’nin Güçlü Yönleri

  1.  Tüm idari ve gönüllü̈ kadronun üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç̧ ve hedeflerine bağlı olması.
  2. Üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç̧ ve hedeflerine uygun kurumsal stratejilerin tüm personelce uygulanmaya çalışılması.
  3. Spor Bakanlığı ile işbirliği,
  4. Alanında gerekli yetkinliğe sahip yönetim, eğitim ve faaliyet kadrosunun varlığı,
  5. Çanakkale’nin engelli bireylerinin yakınlarının egzersiz ve fiziksel aktivite konusunda bilinçli olması,
  6. Kısıtlı fiziki imkanlara rağmen, başarılı bir sertifika programı uygulayacak, gönüllü faaliyetleri düzenleyecek imkân ve donanıma sahip olunması,
  7. Tüm Personelin konuları hakkında nitelikli akademik araştırma ve gönüllü faaliyet üretme kapasitesine sahip olması.
  8. Üniversitenin ilgili fakültelerine destek verebilecek donanıma ve kadroya sahip olması,
  9. İdari personel iletişiminin istenilen düzeyde olması.
  10. Fiziki konum ve teknolojik alt yapı noktasında bilgi kaynaklarına erişimin uygun olması.
  11. Üniversitemizin bölgenin en yenilikçi ve egzersiz konusunda öncü merkez olması 
  12. Yönetime katılımın güçlü olması ve önerilerin dikkate alınması.

Merkezin zayıf yönleri

     1. Mevcut fiziki yapı nedeniyle, bazı etkinliklerin düzenlenememesi,

     2. Daha kapsamlı ve uluslararası düzeyde kullanılan cihaz ve ekipmanların eksik olması,

     3. Düzenli çalışan eğitimci ve personelin olmaması,

    4. Sporcu test bataryalarının eksikliği,

Fırsatlar

  1. Ulusal ve uluslararası projelerde çalışabilecek nitelikte yeterli personele sahip olunabilme potansiyeli olması,
  2. Merkez bünyesinde, görevli eğitmen sayısının arttırılabilir olması,
  3. Üst yönetimin kurumsal amaçları gerçekleştirmeyle ilgili disiplinler arası projelere yeterli düzeyde destek olmasıdır.
  4. Kamuoyunda engelli spora karşı destek konusunda ilginin olması.
  5. Sağlıklı yaşam ve spor bilincinin sürekli gelişiyor olması.
  6. Performans ve spor bilimleri ilişkisinin gelişiyor olması.
  7. Beden eğitimi ve spor alışkanlığının toplumda gelişiyor olması.
  8. Avrupa birliği ilişkileri ve uyum çalışmaları.
  9. A.B. programlarının olanakları.
  10. Ulusal spor kurum ve kuruluşlarla iyi ilişkiler.
  11. TÜBİTAK’ın araştırma projeleri için harcadığı bütçenin artışı.
  12. Ulusal ve uluslararası projelerde çalışabilecek nitelikte yeterli akademik birikimin sahip olunması

Tehditler

   1. Çalışmaları destekleyici genel politikaların yavaş işliyor olması,

  1. Engelli sporcu bireylerde testlerin tam olarak anlaşılamaması ve bu nedenle desteklerin azaltılması,
  2. Öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yetersiz olması,
  3. Danışmanlık hizmetlerinin yetersizliği,
  4. Kurumun engelliler ile ilgili eğitimci yetiştirmesine olumlu bakmaması,
  5. Personel eksikliği ve bürokrasinin uzaması nedeni ile bıkkınlık oluşması. 

SWOT MATRİSİ

Araştırma Merkezinin Güçlü Yönleri

  1. Tüm idari ve gönüllü kadronun üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine bağlı olması.
  2. Üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine uygun kurumsal stratejilerin tüm personelce uygulanmaya çalışılması.
  3. Spor Bakanlığı ile işbirliği,
  4. Alanında gerekli yetkinliğe sahip yönetim, eğitim ve faaliyet kadrosunun varlığı,
  5. Çanakkale’nin engelli bireylerinin yakınlarının egzersiz ve fiziksel aktivite konusunda bilinçli olması,
  6. Kısıtlı fiziki imkanlara rağmen, başarılı bir sertifika programı uygulayacak, gönüllü faaliyetleri düzenleyecek imkân ve donanıma sahip olunması,
  7. Tüm Personelin konuları hakkında nitelikli akademik araştırma ve gönüllü faaliyet üretme kapasitesine sahip olması.
  8. Üniversitenin ilgili fakültelerine destek verebilecek donanıma ve kadroya sahip olması,
  9. İdari personel iletişiminin istenilen düzeyde olması.
  10. Fiziki konum ve teknolojik alt yapı noktasında bilgi kaynaklarına erişimin uygun olması.
  11. Üniversitemizin bölgenin en yenilikçi ve egzersiz konusunda öncü merkez olması 
  12. Yönetime katılımın güçlü olması ve önerilerin dikkate alınması.

Araştırma Merkezinin Zayıf Yönleri

  1. Mevcut fiziki yapı nedeniyle, bazı etkinliklerin düzenlenememesi,
  2. Daha kapsamlı ve uluslararası düzeyde kullanılan cihaz ve ekipmanların eksik olması,
  3. Düzenli çalışan eğitimci ve personelin olmaması,
  4. Sporcu test bataryalarının eksikliği,
  5. Çalışmaları destekleyici genel politikaların yavaş işliyor olması,
  6. Engelli sporcu bireylerde testlerin tam olarak anlaşılamaması ve bu nedenle desteklerin azaltılması,
  7. Öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yetersiz olması,
  8. Danışmanlık hizmetlerinin yetersizliği,
  9. Kurumun engelliler ile ilgili eğitimci yetiştirmesine olumlu bakmaması,
  10. Personel eksikliği ve bürokrasinin uzaması nedeni ile bıkkınlık oluşması